DZIAŁ EKSPLOATACJI

ZAKRES  SPRAW  ZAŁATWIANYCH  W  DZIALE  EKSPLOATACJI

  1. Prowadzenie ewidencji i dokumentacji:
    • nieruchomości stanowiących własność Spółki,
    • wspólnot mieszkaniowych zarządzanych na podstawie zawartych umów o zarządzanie,
    • lokali czynszowych i własnościowych oraz miejsc postojowych.
  2. Prowadzenie spraw związanych ze stanem prawnym nieruchomości.
  3. Całokształt spraw związanych z zasiedlaniem i zwalnianiem lokali mieszkalnych i użytkowych:
    • sporządzanie umów najmu,
    • weryfikacja dokumentacji osób ubiegających się o zawarcie ww. umów,
    • naliczanie i zwrot kaucji i partycypacji,
    • sporządzanie protokołów zdawczo-odbiorczych i protokołów wymiarowych lokali,
    • rozliczenia finansowe za urządzenia znajdujące się w zdawanym lokalu.
  4. Całokształt spraw związanych z wynajmowaniem garaży i miejsc parkingowych ( m.in. sporządzanie umów najmu, naliczanie i zwrot kaucji).
  5. Prowadzenie ewidencji opłat czynszowych i eksploatacyjnych.
  6. Naliczanie należności czynszowych i eksploatacyjnych.
  7. Wprowadzanie zmian dotyczących nowych właścicieli i najemców, ilości osób zamieszkujących w lokalu, norm zużycia wody itp.
  8. Informowanie najemców i właścicieli o każdorazowej zmianie opłat za lokal.
  9. Wydawanie książeczek opłat czynszowych.
  10. Generowanie i wydawanie indywidualnego hasła dostępu w ramach programu "Web@Lokator", umożliwiającego wgląd do konta finansowego lokalu za pośrednictwem internetu.
  11. Sporządzanie wniosków na dodatek mieszkaniowy.
  12. Rejestrowanie wpłat na kontach lokali.
  13. Udzielanie informacji o stanie należności na kontach najemców i właścicieli, analiza sald zaległości, nadpłat oraz wyjaśnianie przyczyn ich powstawania.
  14. Wystawianie faktur z tytułu opłat czynszowych i eksploatacyjnych.
  15. Comiesięczne wystawianie dokumentów sprzedaży dla potrzeb księgowości Spółki i Wspólnot Mieszkaniowych.
  16. Rozliczanie zaliczek na koszty zarządu.
  17. Rozliczanie kosztów zużycia zimnej, energii cieplnej na potrzeby centralnego ogrzewania i ciepłej wody.
  18. Ewidencjonowanie wodomierzy oraz nadzór nad ich legalizacją, przyjmowanie stanów wodomierzy, udzielanie informacji o legalizacji lub wymianie wodomierzy.
  19. Współpraca z Zakładem Wodociągów i Kanalizacji - sprawdzanie faktur dot. zużycia zimnej wody i odprowadzenia ścieków na poszczególnych budynkach lub nieruchomościach.
  20. Uczestnictwo w przeprowadzanych eksmisjach z lokali mieszkalnych i użytkowych.
  21. Sporządzanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczących zarządzanych nieruchomości.
  22. Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczącej zasobu własnego WTBS.
  23. Udzielanie informacji w sprawie warunków i możliwości uzyskania lokalu czynszowego w WTBS, przyjmowanie i rejestracja wniosków.
  24. Sporządzanie list dla Komisji Mieszkaniowej rozpatrującej wnioski o przydział mieszkania czynszowego w WTBS.
  25. Przygotowywanie materiałów oraz udzielanie informacji odnośnie możliwości wykupu lokalu.
  26. Sporządzanie list obecności właścicieli i list do głosowania na zebrania wspólnot mieszkaniowych.
  27. Weryfikacja i aktualizacja dokumentacji kierowanej do Działu Eksploatacji.
  28. Prowadzenie korespondencji z najemcami i właścicielami lokali, osobami lub instytucjami w zakresie jw.
  29. Sporządzanie sprawozdań i informacji nt. mieszkalnictwa w zarządzanych zasobach.